top of page

PROJECT: REALISATIE VAN DE (MOER)WIJKWINKEL

Eind 2016 won de BIZ Betje Wolff de jaarlijkse Haagse Retailprijs met een plan voor de wijkwinkel Moerwijk. Een wijkwinkel is een ontmoetingsplek in de winkelstraat, een plek waar je welkom bent voor een kop koffie en een praatje, waar je activiteiten kunt organiseren (of er aan mee kan doen) en waar lokaal geproduceerde  producten worden verkocht.

Wim Schmale de voorzitter van de BIZ Betje Wolffstraat wilde zijn droom uit laten komen en IXIN ontwikkelde het concept en heeft dit operationeel gemaakt. Woningbouwcorporatie Steadion stelt een winkelpand beschikbaar en ook de gemeente Den Haag ondersteunt dit project actief. IXIN heeft het plan uitgewerkt, plannen voor de verbouwing van het pand gemaakt, fondsen gezocht, vrijwilligers geactiveerd, social media opgezet en de invulling van het concept verder vorm gegeven. Inmiddels kun je binnenlopen bijBetje voor een kop koffie of thee, organiseren zij diverse en leuke activiteiten, ook voor de BIZ Betje Wolffstraat. BijBetje is niet meer weg te denken uit het straatbeeld en komt na vernieuwing van het winkelcentrum terug. Op en top placemaking.

bottom of page