PROJECT: HERONTWIKKELING WINKELCENTRUM GEIN
INTEGRALE AANPAK
In opdracht van stadsdeel Zuidoost in Amsterdam is IXIN betrokken geweest bij de herontwikkeling van winkelcentrum Gein. IXIN geeft hier zowel inhoudelijk advies over de herontwikkeling, de branchering, de leefbaarheid en de veiligheid, alsmede het activeren van de marketingstrategie. En wellicht nog belangrijker is dat door het vervullen van de mediatorrol het vertrouwen bij alle betrokkenen terug gekomen om dit project te willen laten slagen. Rekening houdend met de specifieke context is een evenwichtig winkelaanbod samengesteld, wat naadloos aansluit bij de wensen van de bezoekers.
MARKETINGSTRATEGIE
De marketingstrategie zorgt er voor dat de klanten zich betrokken voelen en zich graag identificeren met het winkelcentrum. Juist door een vrolijk logo te maken, wordt de kanteling met het verleden benadrukt, waarbij veiligheid een groot issue was. Het centrum trekt nu tevreden bezoekers. Hierdoor kan met recht worden gesteld dat winkelcentrum Gein geldt als een perfect voorbeeld, waarbij het juiste integrale ruimtelijke- en herontwikkelingsadvies in combinatie met een duidelijke marketingstrategie leidt tot het weer levensvatbaar maken van winkelcentra.